BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Saturday, December 4, 2010

BISIKAN NURAINI BUAT NENDA TERCINTA

Setiap hari ku mencari dimana kau berada,setiap sudut dalam rumah ku terbayang wajah mu,ditelinga ku masih mendengar suara mu memanggil aku,disaat ini aku amat merindui mu,disaatini aku memerlukan mu,mengapa kau pergi ketika subuh belum menjelma,Ya Allah mengapa Engkau mengambil dia,saat aku tidak bersedia,saat aku sedang bergembira,Kau kejutkan aku dari ke alpaan dunia,Kau ambil orang yang aku sayang,sekarang ini aku ibarat perahu yang tidak tahu kemana arah hendak dituju,semakin jauh aku lari dari perasaan itu,semakin dekat ia menghampiri,aku cuba tahan perasaan rindu yang teramat ini,tepi ternyata akhirnya aku tewas dengan diri aku sendiri,hanya potret mu yang dapat aku tatapi ketika perasaan itu datang,hanya dengan menghantar pahala kepada kepadanya dapat merubat rinduku,hanaya dengan kemakamnya hati aku menjadi tenang,kasih sayang yang dicurahkan kepada aku tiada tandingan,ibu kandung aku sendiri tidak dapat memberi kasih sayang itu..Dia seorang yang penyabar dan penyayang,setiap hari dia melayan karenah aku dengan senyuman,...senyuman yang tidak bisa aku padam dalam dalam hati ini...senyuman yang begitu mahal tiada nilai setandingannya..Kini senyuman itu tiada lagi untuk aku lihat,setiap hari hanya linangan airmata sahaja yang menemani aku,Kini hanya doa sahaja yang dapat aku panjatkan kepada Illahi,Dia selalu berpesan kepada diri aku,walau apa pun yang terjadi yang pernah lupa berdoa kepada Allah,Aku cuba mendidik diri untuk menerima realiti hidup ini,aku tak bisa melakukan sesuatu pekerjaan tanpa melihat dirinya,sekarang wajahnya tidak dapat aku lihat lagi,fikiran aku menjadi bercelaru,selama ini aku berjalan di atas marmar yang penuh intan permata,tiba-tiba aku sampai di persimpangan yang penuh onak dan duri,aku jatuh dan rebah di situ,walaupun aku tidak berdaya untuk berdiri,tetapi aku harus bangun jaga walaupun tidak sekuat dan setabah dahulu lagi

0 comments: