BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, March 30, 2012

HARI PERTAMA PUASA KU TANPA BONDA TERCINTA

Hati aku terasa sayu sekali ketika bersahur pagi tadi..setiap kali ramadan datang menjelma kami pasti menyambutnya bersama-sama...Arwah bonda akan bangun seawal pagi jam 4 pagi dan megejutkan aku untuk menyiapkan judah untuk bersahur..maklum lah mak keja malam..tinggal aku,bonda dan adik aku..jadi aku kena siapkan judah untuk bersahur kerana bonda aku sudah tidak sihat macam dahulu lagi....Tahun lepas 2010 bonda aku diserang sakit yang membuatnya tidak boleh jalan dan hilang keupayaan diri utnuk melakukan sesuatu selama sebulan bulan ramadan...namun setiap pagi aku bangun bersahur aku akan melihatnya dan berada disisnya menemani nya..pada 1 syawal taun 2010 arwah bonda pergi buat selama-lamanya...kini ramadan menjelma lagi...wajah bonda masih terbayang dimata aku masih segar lagi permintaan terakhir bonda kepada aku sehari sebulan puasa bonda ingin makan sup ayam..jadi aku pergi lh membelinya....itulah permintaan terakhirnya.....pagi tadi ketika aku hendak sahur seolah-olah aku masih terdengar suara memanggil aku meminta air...air mata aku jatuh berlinangan kerana teringat kepada bonda ku yg tercinta....adakah aku masih kuat untuk menjalani ibadah puasa tanpa bonda????aku sering kali terbayang wajahnya....wajah yg tak akan pernah terpadam dalam ingatan aku sampai aku pergi bersama-samanya...semoga bonda tenang dialam sana...anakda sentiasa doakan bonda

0 comments: