BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, November 21, 2012

Permaisuri Hati KU

Pasti Semua Tertanya-tanya Kenapa lah tajuk ini diberi......kan..kan....kan


Ok Sekarang Nie Saya Nak tanya siapakah permaisuri dihati anda semua sekarang ini?????
Hermmmm,,,,saya sudah dgr jawapanya.......ada yang kata isteri,ada yang kata suami,ada yang ckap paakwe aku laaa,xkurang juga ada yang akan kata makwe aku laaaa.....Itu semua hak anda semua untuk memberi jawapan.....tp bagi saya lain pulak jwapanya.........PErmaisuri dihati saya adalah Bonda dan Mak Saya....

Kenapa Saya Berkata Sedemikian rupa pasti tertanya-tanya apakah beza BOnda dan mak bukankah itu membwa maksud yang sma....Ya memang membawa maksud yang sma..tetapi bagi saya bonda org lain mak orang lain dua insan yang berbeza....Persamaan mereka ialah mereka merupakan tulang belakang saya..sentiasa menyokong dan mendokong apa-apa yang saya lakukan dari belakang........
Sowie laa Bro aku nie xdak couple dan xbrapa minat couple coz bagi aku couple buang msa.....dalam hidup cukup laa ada bonda dan mak mereka pelengkap hidup aku.....
Tanpa Mak aku mungkin tiada di dunia ini..melihat keindahan dunia ini.........Tanpa Bonda Aku mungkin tidak boleh berdiri tinggi ini....boleh berlari selaju ini........mereka saling melengkap hidup aku.....mereka sanggup berkorban harta atau nyawa untuk aku.....tapi adakah aku mampu berkorban mcm itu buat mereka???Insyaallah.......

Para Sahabat Bertnya Pada Rasulullah:"Wahai Rasulullah siapakah orang yang patut kami hormati?"Rasulullah menjwab IBU MU,Mereka Bertnya lagi"Siapakah Lagi orang yang patut kami hormati?Rasulullah menjwb IBUMU,mereka bertnya lagi Rasulullah Menjawab IBUMU lalu mereka bertnya lagi Rasulullah menjwab AYAHMU"

Disini dapat kita lihat bertapa Mulia Seorang Ibu sehingga diangkat Martabatnya Di SIsi Allah.....Doa soerang IBu tiada hijab diantara lagi dan bumi.....tiada penghalang........Doa ibu adalah mustajab.....KErana Syurga Seorang insan yang bernama ANAK dibawah telapak kaki ibu........ingat ibu bertarung nyawa untuk melahirkan kita kedunia ini......memjaga kita bagai minyak yang penuh..apabila kita meningkat dewasa sudah berjaya di ibu dihati kita????..Melihat wajah itu pahala,mencium ibu itu pahala,merindui ibu itu pahala,mencinta ibu itu pahala,menyayangi ibu itu pahala.......tapi jika buat PAkwe atau MAkwe????Dosaaaa
Ingat Tanda Kiamat Kecil Ibu BERTUAN anak sendiri...........setitis air mata ibu gugur kedunia ini..maka haramlah baginya untuk mencium bau syurgaaa.....jaga pertuturan kata kia dengan ibu..jangan sampai tergurus hatinya.....sayangi ibu selagi kita boleh sayanginya...jangan sampai kita menyesal suatu hari nanti sudah tidak berguna.....PAKWE atau MAKWE xdak makna dalam hidup kitaaaa......tetapi IBU sangat BERMAKNA dalam hidup kita.........Sekadar Nasihat dan PEdoman Bersama-sama

IBU KAULAH RATU HATI KU,
IBU KAULAH PELITA HIDUP KU,
IBU KAULAH GURU PERTAMA KU,
IBU KAUALAH ORANG YANG PALING BERMAKNA DALAM HIDUP KU,
I LOVE SO MUCH IBU,
I MISS U SO MUCH IBU,,
SEMOGA KAU SIHAT SEJAHTERA,,,

renung-Renungkan Bersama-sama.....
Maaf Jika Terasa Hati ini sekadar perkongsian bersama-sama













0 comments: